BIR UA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoofdstuk 7 -Internal rate of return en Profability Index

Ga naar beneden

Hoofdstuk 7 -Internal rate of return en Profability Index Empty Hoofdstuk 7 -Internal rate of return en Profability Index

Bericht  Pieter O vr dec 31, 2010 8:16 pm

Moeten we dat kennen, de Internal rate of return en Profability Index, want volgens miij heeft Van Passel wel gezegd dat het bestaat, maar is hij er niet dieper op ingegaan. De berekeningen herken ik alleszins niet uit de les. Iemand?

Pieter O
Examens? das in Augustus
Examens? das in Augustus

Aantal berichten : 4
Reputatie : 0
Registratiedatum : 31-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdstuk 7 -Internal rate of return en Profability Index Empty mail beantwoord

Bericht  Pieter O wo jan 05, 2011 1:30 am

quote: "De IRR moet je kunnen begrijpen en interpreteren (dus weten dat je de IRR de interestvoet is waar de netto huidige waarde gelijk is aan nul en dus het grote voordeel is dat je geen interestvoet willekeu...rig moet opleggen maar het nadeel is dat er geen link is met de grootte van de investering).

De IRR berekenen tijdens een schriftelijk examen moet je niet kunnen. (omdat dit niet praktisch is zonder hulpmiddelen).

(ik heb trouwens getoond tijdens de oefenzittingen hoe je dit kan doen via Excel)

De profitability index is gewoon de netto huidige waarde delen door het investeringsbedrag. Dit hebben we niet geoefend tijdens een oefenzitting maar ik ben ervan overtuigd dat je dit wel kan berekenen en interpreteren."

Pieter O
Examens? das in Augustus
Examens? das in Augustus

Aantal berichten : 4
Reputatie : 0
Registratiedatum : 31-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum