BIR UA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vervolg vragen hoofdstuk 4

Ga naar beneden

vervolg vragen hoofdstuk 4 Empty vervolg vragen hoofdstuk 4

Bericht  Marie Bossyns wo jan 05, 2011 6:00 pm

vraag 1: p34 staat er alfapH in vgl 7.9. En oké dat is gelijk aan wat er daarvoor staat in de vgl: 1+ [H+]/Ka, maar wat IS die alfa pH eigelijk? want we hebben daarvoor al wel alfaHA enzo gezien maar ik zie het verband niet zo goed...
vraag 2: p34. Ik heb geprobeerd "de invloed van de pH op extractie van een 2-waardige base" en een 2-waardig zuur zelf te berekenen en kom dit uit (klopt het?) :
base: D = Kbase (1+ [H+]/Ka2 + [H+]2/(Ka1*Ka2))
zuur: D = KH2A (1+ Ka/[H+] + (Ka1*Ka2)/[H+]2 )
vraag 3: p.36 In vgl 7.15 moet er normaal gezien nog +[MLn]aq achter komen maar dat is blijkbaar "verwaarloosd", wrm?
vraag 4: p.34-36: Het "extractierendement" is dat hetzelfde als het "recuperatierendement"?
vraag 5: p.37: Ik snap de reden van de S-vorm niet.. Wss logisch omdak de verdelingsfunctie ook ni door heb...
vraag 6: Bij toepassing 17 staat er onder "Nu toevoeging" dat de concentratie van glycinamide gelijk is aan 1,35*10^-3 M. Ik kom steeds 0,135M uit.. En ook voor het hydrochloride zit ik er een factor zoveel naast...

Marie Bossyns
Examens? das in Augustus
Examens? das in Augustus

Aantal berichten : 7
Reputatie : 0
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum